Jeżeli nie jesteś prawdziwym pasjonatem mobilnych technologii lub nie mieszkasz w Chinach, prawdopodobnie nigdy wcześniej nie słyszałeś o firmie Xiaomi. Nie jest to o tyle dziwne, że dotychczas żaden z ich smartfonów nie zawędrował na zachodnie rynki. Wszystko to ma zmienić się właśnie z premierą najnowszego flagowego smatrfona jakim jest Xiaomi MiPhone 3.
Koncern Xiaomi od kilku lat produkuje bardzo wydajne urządzenia oparte o system Android, które sprzedaje w cenie nieporównywalnie niższej niż topowi porducenci znani z rodzimych nam rynków. Ich smartofny, liczone w setkach tysięcy sprzedają się dosłownie na pniu. Wspomnieć wypada również o własne skórce Androida zwanej MIUI, która posiada 20mln wiernych użytkowników.
Dzisiejszego ranka koncern Xiaomi zaprezentował najnowszego flagowca – Xiaomi MiPhone 3, którego specyfikacja techniczna wygląda następująco:
Procesor |
Nvidia Tegra4 (4 rdzenie, 1.80 GHz) lub Qualcomm Snapdragon 800 (4 rdzenie, 2.3 GHz) |
Pamięć RAM | 2GB LPDDR3 RAM |
Pamięć wbudowana | 16GB lub 64GB eMMC4.5 |
Ekran | 5”, 1080×1920, IPS |
Łączność | 2.4/5G WiFi Bluetooth 4.0 NFC |
Kamera | 2.0 mpx BSI – przód 13 mpx Exmor RS CMOS – tył |
Bateria | 3050 mAh |
Wymiary | 114mm×72mm×8.1mm |
Waga | 145g |
Jak widać wygląd zewnętrzny jak i specyfikacja techniczna MiPhone 3 dorównuje niedawno pokazanych topowych modeli innych producentów opartych o system Andriod, takich jak LG G2, Sony Xperia Z1 czy Samsung Galaxy S4 LTE-A. Znacząca jest jednak różnica w cenie, bo zamiast ceny 600$ + za powyższe urządzenia, za Xiaomi MiPhone 3 przyjdzie nam zapłacić 327$ za wersję 16GB oraz 408$ za 64GB (kwoty zawierają 17% podatek VAT). Co w przeliczeniu na złotówki daję nam kwotę około 1200 zł.
Dlaczego więc w ogóle powinien Nas obchodzić jakiś śmiesznie tani smartfon dostępny tylko w Chinach? Odpowiedź jest prosta. Xiaomi nie zostaje wyłącznie w Chinach na długo. W związku z ich bardzo dobrymi wynikami finansowymi za ostatnie kwartały, firma postanowiła postawić na ekspansję na inne liczące się rynki. Osobą odpowiedzialną za globalną rozwój Xiaomi jest niedawno zatrudniony, jeden z byłych głównych menagerów Google, Hugo Barra, który przewodził będzie Xiaomi Global Business.
Źródło: unwiredview.com