Jak łatwo uśmiercić swojego iPhone’a 6?

ACEPolityka Apple właśnie osiągnęła nowy poziom! Kto by pomyślał, że tak szanująca się firma może zachować się w tak niewiarygodnie podły i chciwy sposób?! O to prosta rada dla osób chętnych oddać swojego iPhone’a do naprawy w nieautoryzowanym serwisie…

 

 

 

Pewnie zapytacie: kto oddaje telefon na gwarancji do nieautoryzowanego salonu? Pewnie nikt, ale jeśli wasz okres gwarancyjny skończył się, a z urządzeniem dzieje się coś niepokojącego, czy nie oddalibyście go do serwisu nie sygnowanego „nadgryzionym jabłuszkiem”? Oczywiście możecie oddać go autoryzowanemu serwisowi, ale zapłacicie wówczas drugie tyle (jak nie więcej), niż za naprawę u przysłowiowego Zdziśka. Robota może być dobrze wykonana w obu miejscach. Jednak musicie coś wiedzieć, bowiem Apple zaplanował coś niezwykle chytrego i wręcz aroganckiego w stosunku to klientów, którzy zechcieliby odrobinę zaoszczędzić!

 
aap-800x509

 

 

W czym rzecz? Jeśli pracownik nieautoryzowanego serwisu będzie ingerował w oprogramowanie TouchID czy sam przycisk „domowy”, smartfon ulegnie całkowitej blokadzie! Po wspomnianej ingerencji pojawia się komunikat o błędzie „53” . Efektem tego jest brak możliwości przywrócenia telefonu do stanu umożliwiającego korzystanie z niego. Finalnie słuchawka nadaje się całkowicie do utylizacji! Nie jest to żart, a fakt poparty opiniami działu technicznego samego Apple! Zatem, nawet późniejsza wizyta w serwisie Apple nie przywróci życia naszemu smartfonowi. Jak reagują przedstawiciele amerykańskiego giganta na zarzuty wobec niekorzystnemu dla klienta zabezpieczeniu? Otóż, w ich mniemaniu działa to na korzyść bezpieczeństwa klienta. Niewłaściwa ingerencja przez nieodpowiedni personel w czytnik linii papilarnych może zagrozić bezpieczeństwu danych klienta jak i jemu samemu. Czy jest w tym jakikolwiek sens? Być może, ale nie tak wielki by uciekać się do tak radykalnych technik, które zmuszają użytkowników iPhone-ów do korzystania jedynie z autoryzowanych serwisów! Ciekaw jestem, co Wy myślicie na ten temat? Jak byście zareagowali, gdyby stosowanie tego typu zabezpieczeń w smartfonach stało się normą? Komentujcie!

The Daily Dot

Blog Pro Novum

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pl_PLPolish